Uutiset
Nelinpelin Suomen mestaruuteen ykkössijoitetut parit Ahti/Haavisto ja Ahti/Löfman
27.6.2026 | 17:50 | Raportit
Ulkokenttien SM-kilpailuiden nelinpelin mestarit ratkesivat lauantaina.
Naisten finaalissa ykkössijoitetut Ella Haavisto (Smash) ja Venla Ahti (Smash-Kotka) olivat odotetun vahvoja, ja myös miesten finaalissa kärkipari Vesa Ahti (Smash-Kotka) ja Aleksi Löfman (HVS) piti pintansa.
SM-KILPAILUT, 6. TEHO FINNISH TOUR: KAAVIOT | OTTELUAIKATAULU | KUVAGALLERIA
Haavisto ja Ahti nappasivat mestaruuden vakuuttavasti lukemin 6-1, 6-1 Saara Aerilaa (ÅLK) ja Emma Kuusistoa (JTS) vastaan. Kaksikko hallitsi finaalia alusta loppuun eikä antanut vastustajilleen mahdollisuuksia voittoon. Kyseessä on kaksikolle toinen perättäinen SM-kulta yhdessä; Haavisto ja Ahti voittivat nelinpelin Suomen mestaruuden myös sisäkentillä joulukuussa 2025 Kauniaisissa.
Miesten finaalissa Ahti ja Löfman tuulettivat mestaruutta kolmen erän jälkeen kaatamalla Juho-Eric Biggsin (SVS) ja Lucas Erikssonin (ÅLK) erin 6-7, 6-1, 10-4. Tasainen avauserä ratkesi katkaisupelissä sijoittamattomalle parille Biggs/Eriksson, minkä jälkeen ykkössijoitetut Ahti/Löfman ottivat ottelun haltuunsa. Lopulta mestaruus ratkesi kolmannen erän tie-breikissä lukemin 10-4. Kyseessä oli molemmille Ahdille ja Löfmanille uran ensimmäinen Suomen mestaruus nelinpelissä. Biggs tavoitteli toista perättäistä nelinpelin SM-kultaa – viime vuonna Savonlinnasta lähtöisin oleva Biggs juhli voittoa yhdessä Patrik Niklas-Salmisen kanssa.
Nelinpelin finaalit
[1] Ella Haavisto (Smash) /Venla Ahti (Smash-Kotka) – [3] Saara Aerila (ÅLK)/Emma Kuusisto (JTS) 6-1, 6-1[1] Vesa Ahti (Smash-Kotka)/Aleksi Löfman (HVS) – Juho-Eric Biggs (SVS)/Lucas Eriksson (ÅLK) 6-7, 6-1, 10-4
SM-kilpailut huipentuvat sunnuntaina pelattaviin kaksinpelin finaaleihin. Haavisto sekä Löfman tavoittelevat turnauksesta tuplakultaa. Kaksinpelin loppuotteluissa kohtaavat Haavisto ja Clarissa Blomqvist (HTK) sekä Löfman ja Jeri Lassila (Smash).
Jaa:

